30 Nisan 2013 Salı

Tanem 1 Aylık


Bugün kızım Tanem 33 günlük oldu, ilk bir hafta benim yorgunluğum, acemiliğim yüzünden annem olmasına rağmen çok zor geçti .Duygusallıktan yerli yersiz ağlamalar, doğuma bağlı ağrılar hepsi geride kaldı .Tanem dünyaya ben de anneliğe alıştım.Geceleri başlarda daha sık uyanırken şimdi gecede 2'ye 3 'e düştü .Sanki artık geceyi o da anlıyor geceleri daha uykulu oluyor, yeni anne olacaklara tavsiyem mutlaka ışığı kapalı bir ortamda gece emzirmelerini yapsınlar yoksa bebek tekrar uykuya dalmakta zorlanıyor geceyle gündüzü karıştırıyor, koridordan gelecek  bir ışık ya da loş bir gece lambası yeterli oluyor bebeğinizi görmeye.
Tanem 48 cm ,3100 gram doğdu,1 aylık kontrolümüzde 54 cm ,4100 gram çıktı., koca kız oldu.Artık tulumlar alttan zor kapanmaya başladı , bezde de 2 numaraya geçtik.Giysilerin hepsini giydir ,giyemeden büyüyor uyarılarını ciddiye aldım ve 0-3 ay her şeyi giydirdim,zaten bazen günde 3 4 kere üst kirlettiğinden biraz da mecbur kaldım.İlk haftadan sonra hava da güzel olduğundan 3 4 kere dışarı çıktık ancak doktor  mayıs ayı bitmeden çıkma sakın deyince bu pazar güzelim havada eve kapandık .Belki o kadar dayanamam ama bir hastalık kaparsa da dayanamayacağım için 15 gün daha beklemeye karar verdim.Biliyorum bu zor günler bitince çok güzel gezmelerimiz olacak ailecek.


Tanem bu fotoğrafta tam bir aylık, zaman öyle çabuk geçiyor ki , büyüdüğünü görmek çok heyecan verici ama bu mink hallerini çok özleyeceğiz.
Elbisesi ve çorabı Derya ablasının hediyesi.



Külotlu çoraplara geçtik bile , dedim ya koca kız oldu diye:) 
Şortu Çağla ve Sena ablasının hediyesi.


Altını açtığımızda o kadar mutlu oluyor ki elini kolunu nereye koyacağını bilemiyor, yuvarlanır gibi hareketler yapıyor, ben de bu fırsat altını açınca üşütmeden hemencecik fotoğraf çekmeyi ihmal etmiyorum.


Konuşurken gözlerini dikip dinlemeye 2. hafta başlamıştı ama artık daha çok sabit tutmaya başladı ,tabi ki hala tam göremiyor ama biz yine de o boncuk gözlerle göz göze gelmeyi çok seviyoruz.


Koca kız desem de uyurken tam bir minnoş bizim küçük meleğimiz.

10 yorum:

  1. Maşallah nasıl güzel mis kokar o şimdi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hem nasıl:))tam yemelik . bn de senin bloguna girip rüzgarın olduğu tüm yazılara tekrardan baktım ne zaman ne kadar olacak diye:)

      Sil
  2. Çok sevimli maşallah. O ilk fotoğraftaki gülüşe de hayran kaldım :) Hayırlı olsun ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) çok teşekkürler gülmeyi yeni öğrendi güldürüp duruyoruz:)

      Sil
  3. Küçük eşeğe bak sen büyümüş de pozlar verirmiş nihan teyzesi de görecek yakında :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. büyümez mii hem de nasıl gülmeyi de öğrendi:) zaten siz gelmezseniz haziran 5 te ankaradayım zorla göstericem:)

      Sil
  4. İnanmıyorum öyle sevindim ki?Anne mi oldun sen?En son balayına gidiyordun ben bıraktığımda :)
    Çok mutlu oldum tebrik ederim.Allah sağlık versin üçünüze de ;) Maşallah maşallah nasıl sevimli birşy bu annesi.Adı da çok güzel.Allahım nazarlardan saklasın.Sık sık nazar duaları oku emi annesi çok nazar çeker bu şirinlikle ;) Tanemi de seni de kocaman öpüğyorum.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim :))evt hızlı oldu biraz ,darısı başına ben de çok öpüyorum:)

      Sil
  5. ayyyyy yesinler pek tatlı maşallh :) şansı açık olsun. güzel günler görsün... Bu arada ben Erim'i yaklaşık 3 günlükten beri hergün dışarı çıkarırım temiz hava alması için. Dışarı çıkaramazsam sıcak soğuk dinlemeden arabanın içinde balkonda uyuturum. Dr neden mayıs ayında dışarı çıkarmayın demiş olabilir ki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler özlem:) bilmiyorum 2. ay aşıları olmadı diye heralde ama ben dinlemedik dayanamadım 10 gün dayandım ,açık havada kahvaltı ,akşam gezmeleri her şeyi yapıyruz, gezdikçe o daha rahat uyuyor hem sanki:)

      Sil

Siz ne düşünüyorsunuz ? Yorumunuz için teşekkürler ...